Nosaltres

La fundació “Sfera” va ser establerta al maig de 2009, de l’iniciativa de quatre hispanistes de Poznan. Figura al Registre de Associacions de Krajowy Rejestr Sądowy  amb el nùmero KRS 0000333676. La nostra missió és la de promoure i donar suport a diverses formes de col·laboració a l’àrea de les llengües i cultures. Dins de la nostra esfera de aficions, s´hi troben, sobretot, el països de la Península Ibèrica i Amèrica Llatina, així com altres països de llengües romaniques.

Tamara Filipiak

Periodista, estudiant de la Filologia Hispànica, devoradora de les pel·lìcules i aficionada a la ciutat de Poznan. Va col·laborar amb Gazeta Wyborcza, Radio Merkury i la plataforma Pmedia.info. Ha sigut des de sempre redactora de les revistes independents escolars i de projectes periodístics de tota mena al sector de la cultura i de la societat.

Autora de guions i de programes d’exposicions; una gran passió d’ella, n’és la fotografia, tant de reportatge, com artística. Voluntària de les organitzacions espanyoles (Fundación ARED per les dones excloses de la societat i associació pels immigrants Málaga acoge). La fascina la multiculturalitat i la comunicació interpersonal. Explora l’espai entre els mitjans de comunicació i la vida cotidiana; cerca els vincles entre les llengües extrangeres i aquelles ja “domades”. Capoeira Angola i la cultura dels països àrabs contemporanis són les seves obsessions més recents.

Ara mateix ocupa el càrrec de Presidenta de la Fundació.

Justyna Hadaś

Llicenciada en Ciències Polìtiques i en Filologia Hispànica, ho que està relacionat amb la seva fascinació per la cultura i la política de l’àrea hispana. Aficionada al Pais Basc i França. Fa ja uns anys que es dedica a la promoció de la integració europea, organització de la mobilitat dins de l’àrea de la educació, així com la difusió de la varietat cultural dels països hispanoparlants (programes com: Erasmus Mundus External Cooperation Window, Comenius, Projektor – Wolontariat Studencki; Red de Universidades Europeas Santander Group, Koło Naukowe Hispanistów).

La seva vocació professional està lligada a l’activitat social, ensenyament de la llengua espanyola i traducció, ho que fa que la ¨Sfera¨sigui un espai ideal per a ella. Li agrada aprofitar cada oportunitat per viatjar. Li interessa la societat civil, cinema, interculturalitat, teatre, regionalisme, literatura i llengües extrangeres. Li agraden els reptes, el Festival Malta i yerba mate…

Ara mateix ocupa el càrrec de la Vicepresidenta de la Fundació.

Ewa Jenczyk – an Adam Mickiewicz University graduate in both cultural and Hispanic studies; a photograph-amateur and travel enthusiast who fell in love with mysterious Balkan lands and whose dream is to travel to South America; fascinated by works of Juan Goytisolo and Michael Haneke, Erik Truffaz trumpet and pop culture; co-organizer of the República Femenina Festival and the Foundation’s project “Hiszpania do 4. Potęgi” (Spain to the power of four).

Agnieszka Przychodniak

Llicenciada en Filologia Hispanica per la Universitat de Adam Mickiewicz de Poznan, apassionada per la llengua i cultura catalana, professora d’àngles i de castellà. Creu que en una classe d’idioma els aspectes culturals són així importants que els exercicis de gramàtica. Entre les seves passions hi compten: la literatura de tots tipus, junt amb fantasy i ciència-ficció, els jocs de rol i de societat i el ciclisme urbà. La seva experiència com a una organitzadora d’esdeveniments culturals data del Festival Transatlantyk, on va treballar com voluntària, i el Congrès de Canvi Climàtic de les Nacions Unides. A la Fundació s´hi ocupa de l’administració de la pàgina web i ajuda amb el Festival República Femenina.

Weronika Śmigielska – after obtaining a Bachelor degree in Hispanic studies at Adam Mickiewicz University she started her Master studies in contemporary culture at the Jagiellonian University in Cracow; a feminist, activist, cyclist and reader who enjoys the Mediterranean parts of Europe because of their languages and cuisine; also an honest lover of contemporary French music and comedy (Jamel Debbouze, Florence Foresti, Dionysos, -M-); in the Foundation, she is the one who fixes microphones.

Izabela Lorek

Llicenciada de Escola Superior de Turisme a Màlaga i a Filologia Hispànica de la UAM de Poznan. Sentimentalment relacionada amb Espanya, sobretot amb Andalucia. Des de sempre compromesa a la promoció de la cultura espanyola i andalusa a Poznan, recientement vinculada amb l’organització Promotour, que es centra en l’organització del intercanvi entre els estudiants d’Europa i d’Amèrica del Sud. El seu futur, el relaciona amb promoure la cultura hispànica a Polònia i amb desenvolupar l’ensenyament de la llengua polonesa a Espanya. La seva passió és la traducció. Li agrada el cinema, el teatre, la literatura; li apassiona el futbol i els viatges. Una experta en PR. És la persona que uneix Polònia i Espanya a la Fundació “Sfera”. Ara mateix ocupa el càrrec de la Presidenta del Consell de la Fundació.